Thursday, October 21, 2010

cinta jumaat



sekian lama sudah tidak menggunakan ayat-ayat cinta seperti di atas. rindu la jugak nak menyampaikan kepada sesiapa yang layak mendapatkannya. ecececeh. actually, dah setahun tak hidup bercinta. jauh sekali nak terfikir untuk bercinta. walaupun orang yang kita suka, tak jauh pon dari kita. tapi diri sendiri kenal diri sendiri kan? sama ada layak atau tak nak dapatkan orang yang kita suka sangat tu. payah benor nak memikirkan soalan yang takde jawapan tu. uhuk.

harap maklum la, saya perlu bercinta dengan encik-encik buku sekalian. serik sudah sekali dipermainkan. sebelum belajar cinta orang, biarlah beribu tahun lagi. sudah-sudah la salah pilih orang untuk dikasihi. sangat pedih. huhu sekarang masa untuk matangkan diri. inilah cara saya. cara korang? do i care? hehe

umur 20an bukan lah syarat untuk matang kan?banyak lagi yang perlu belajar. tapi ada jugak manusia yang masih tak reti nak hargai kasih sayang yang orang tu dah sah-sah ikhlas sayang kita. contohnya si SAYA ni lah. masih tak faham macam mana nak balas sayang orang. nanti-nanti lah tanya mak camane. tak sabar pulak nak makan nasi minyak abang. ceh, tetibe.

ade jugak orang kata, orang macam die sangat susah nak dipercayai. tapi itu kata orang ramai. yes, memang patut die fikir jauh untuk masa depan die. tapi bukan dengan saya. sori 2 say, saya tak matang lagi. tak layak untuk fikir menda-menda sejauh tu. hhuhu. umur setahun jagung macam saya, memang tak layak untuk bahaskan menda-menda macam ni. saya lebih happy bila tengok orang lain happy. biarpun saya tergigit jari lihat kebahagiaan mereka. dah itu memang rezeki mereka. :(

encik,
maaflah kalau saya terlalu jujur dalam berkata-kata.terlalu bosan dalam setiap apa yang saya lakukan. sesungguhnya, saya masih mencari erti kaca dan permata. biarlah saya takkan rosak dengan jawapn dan pilihan saya sendiri. walaupun saya sedar, hodup ini tak lama. dan perlu selalu terokai dari semasa ke semasa. tapi saya akui, saya lemah sangat, tak macam encik. kuat je dengan dugaan yang datang. saya doakan, apa yang awak lakukan, sentiasa diberkati Allah. dan awak akan cemerlang dalam hidup awak. be a professional and good teacher. serta bahagia disamping gadis pilihan hati awak. doakan saya juga. ameen.~

orang seperiang awak, seperamah awak, sangat mudah nak dapatkan orang yang awak suka. sangat mudah untuk menarik perhatian dan mencuri hati pompuan lain. tai kenapa saya yang awak pilih. hati saya masih kebal. tak bisa untuk membukanya lagi. berbeza dengan saya, gigit jari je tengok buah hati sendiri dengan orang lain. itu lah salah saya. tak reti nak jujur dengan diri sendiri. tapi awak kuat je. saya tau kenapa. tapi biarlah jawapan itu ada pada saya seorang je. nanti awak kata saya tuduh bukan-bukan pulak.

awak, thanks for everything.




No comments:

Post a Comment