Thursday, March 1, 2012

Di sisi saya


Status di facebook malam tadi:

"Sad. but keep saying I'm okayyy. -_-"

Jam hampir menunjukkan jarum pendeknya pukul 11.30 malam, tiba-tiba button my BB menyala menandakan ada sesorang text me a msg. Dalam hati, dah agak dah. Pasti dia. Dia, sahabat yang selalu berada di samping saya. Selalu concern pasal saya.

"Orang kata, kalau nak hilang sedih, awak kena nangis sambil menyanyi. Cuba lah buat. Nyanyi lagu carta hati-najwa latiff yang awak minat sangat-sangat tu. Takyah la nangis lagi. Bengkak mata nanti".

Mata hampir terlelap. Penat menangis. Penat menyeka air mata yang rancak keluar dan membasahi bantal tidur saya. Penat juga menahan supaya kawan di sebelah katil saya (Ella dan Ateen) tidak mendengar esakan tangis saya. Malu kalau diorang dengar. Sekali lagi vibration of my BB. Ohh Arep give me a calling laa! Tanpa teragak-agak terus tekan butang answer. Terharu sangat-sangat. Dia memahami keadaan saya, dia datang menceriakan saya.


You've always been able to bring a smile to my face and make me laugh, Arep.

Ahaks. Saya baru nak touching, Nak mengadu kat awak. Terus tak jadi. Asyik buat lawak aje awak ni. Thanks sebab sudi reply my texts, my phone calls, sudi dengar saya meluah. Thank you for always being there for me. Awak memang sahabat dunia akhirat. A big bunch of thanks, Arep. Hanya di blog bersawang inilah yang mampu saya luahkan.

p/s : Nanti ada rezeki kita jumpa. Saya akan buatkan makaroni bakar yang awak nak tu okayy. :)



No comments:

Post a Comment