Sunday, April 1, 2012

Ayah



Ya Allah
Patut lah rasa tak sedap hati je
Terasa sangat nak balik rumah
I'm eager to meet my parents
I always counted the seconds, minutes, hours and days to go back home.
I always told my friends yang saya rasa tak sabar nak balik rumah
Kenapa getaran hati saya sangat kuat?
Setiap hari telefon mak dan ayah

Tanya khabar dan melaporkan keadaan rutin macam biasa

Walaupun berbual rancak selalu, tetapi diri ini tak pernah jemu

Bergelak tawa, merajuk-sikitsikit kemudian dipujuk
Mereka selalu berdamping dengan saya, ada dekat dengan saya

3 hari yang lepas,
mimpi yang bukan-bukan tentang ayah
Nauzubillah.

Kenapa mainan tidur ini sering berkait dengan orang yang saya sayang?
Lantas terjaga dari tidur
My eyes glanced at the clock.
It was 5.15am

But yet, my tears dropped quickly

I really hoped, it was not become a true.

Menangis dan menangis lagi
Bantal tidur dan bantal peluk kebasahan
Sehingga lah terdengar azan subuh
Up and get the wudhu' for subuh prayer

Ya Allah.
Adakah ini petanda?
Oh, tidak mungkin.
Jika itu satu kemungkinan, ternyata saya sangat tidak boleh terima
Hati terdetik dan merayu pada yang maha Esa
Ya Allah
Lindungilah orang tuaku dari segala musibah.
*Cried again and again*

Hati semakin tidak tenang
Asyik memandang kalendar kecil

menunggu waktu untuk pulang


Isnin, 2 April 2012
Diri ini berada di dalam kelas
Sedang khusyuk mendengar cerita dari pensyarah
Tiba-tiba terasa vibration handphone

"Ayahanda Saya is calling"..
Tapi tidak terus answer his call
Disebabkan menghormati pensyarah yang berada di depan
Oh.
Kenapa ayah call pagi-pagi lagi
Mungkin rindu kot.
Hati menyedapkan keadaan
Setengah jam berlalu,
Saya terus membuat panggilan untuk ayah
Salam diberi dan lantas bertanya khabar
I heard the strange voice from him

Hati sebak.
Ayah seakan menyembunyikan sesuatu
Saya memaksa ayah untuk beritahu hal sebenar
Akhirnya ayah akur
Ayah had a bad fever
His body is shaking
What i really touched for, ayah pergi klinik sorang-sorang

Larat pulak ayah drive sendiri
Dengan keadaan lemah
Saya semakin gelisah, tidak tenang
Ayah repeated his words dan menenangkan saya,
"tak ada ape-ape.demam sedikit sahaja. jangan risau"
Oh ayah,
Hati ini sentiasa risaukan ayah.
Semoga ayah sentiasa dilindungi
Dan diberi kesihatan yang baik untuk ayah.
Ayah jangan lupa makan ubat dan ikut nasihat doktor
SAYANG AYAH SANGAT-SANGAT


p/s : lagi 4 hari nak balik rumah. sentiasa menghitung hari. please be nice to me. -_-





No comments:

Post a Comment