Saturday, April 21, 2012

Ulang tahun mereka.


20 April 2012
Saya tidak berkesempatan nak post entry tentang ulangtahun orang yang saya sayang pada tarikh ini. 
Kesibukan mengatasi masa for the whole of this week.
Hanya mampu mengucapkan selamat ulangtahun melalui telefon dan facebook
Disebabkan tidak berdampingan dengan mereka.
Hadiah tak sempat nak pos memandangkan ketidakcukupan masa nak pergi memilih di pasar raya.
Tapi, sebelum saya balik kampus, saya sudah memberi kucupan untuk ayah.
Tanda saya sayang dia.
Tanda saya beruntung dianugerahkan seorang ayah yang begitu mengambil berat dan kasih terhadap anak-anaknya
Itu sudah cukup bagi saya.
Hanya setiap lafaz doa mampu dititipkan di bibir setiap kali usai solat fardhu.
Selamat Hari Ulang Tahun yang ke-60, Ayahanda !
Sayang saya kepada ayah berkekalan sampai ke syurga. 
InsyaAllah. Ameen.

Encik Sapi-in bin Ibrahim
Semoga Allah memuliakan, menyayangi, membahagiakan keluarga, memberkati rezeki, memperkuatkan iman, menerangi setiap langkah kehidupan dengan cahayaNya, memberikan kenikmatan dalam ibadah dan kesihatan yang baik.

......

Tidak lupa juga, tarikh yang sama tetapi tahun yang berlainan.
20 April merupakan hari yang saya tertunggu-tunggu untuk ucap selamat hari lahir
kepada orang yang sayang.
Selamat ulangtahun ke-24, kakak.

The more number fights we have,
the more I end up loving you.
The more number of times you yell at me,
I grow fonder of you.
May this bond keep growing forever.
I love you till the end, dear sister !


Shahrayanis binti Sapi-in
The only one sister that I had ever.
I thank Allah to have you.




No comments:

Post a Comment