Friday, August 27, 2010

macam mane ni?


gelisah. keluh kesah bersama kak esah.whooopss. ayat tu ruangan kak esah dalam majalah ujang. hoho i juz realized dat, badan saya seperti dipam-pam. ohmy. nanti jadi abnormal disebabkan badan semakin berat dan tak balance dengan tinggi. sangat risau even saya dah control pemakanan saya. tambah-tambah bulan ni bulan puasa. takde la sampai gelojoh dan berselera sangat makan bila time berbuka. bila gi bazar Ramadhan, saya menahan nafsu seboleh-bolehnya. kononnya cam lost appetite la. series. memang takde selera bila tengok makanan yang berlambak-lambak. takde 1 pon yang membuatkan saya tertarik. sekadar membuat pantauan saje lah ye. tapi, apakah puncanya. bingung.

berfikir sejenak. keep wondering 2 myself. mungkin saya diperli lagi oleh abang2 bila balik rumah nanti. abang2 sangat menjaga ketumbesaran badan adik-adik nya. pasti ada sahaja suara-suara tentang 'kegemukan' diri saya. semenjak menginap di rumah sewa ni, almost 3 months langsung tak exercise. no more jogging. ulang-alik kampus pon naik keta housemate, cik ili najwa. kalo dulu masa dok kolej nilam court, agak la rajin turun pagi-pagi untuk jogging. keliling tasik yang indah itu. atleast, boleh la released segala bagai lemak yang terkandung. nak gi kampus pagi-pagi pon kena berdiri dalam bus sidek kanopi 2. disebabkan terlalu penuh seperti sardin. so, dikira exercise jugak sebab berjaya mengeluarkan peluh walaupun setitik.

tanya member-member terdekat..

"saya gemukkah? berisikah?"

lantas mereka jawab..

1) "ish..takdelah. jangan nak berangan."
2) "mane ade. kalo nonet gemuk, kitorang ni ape?"
3) "koya nonet. padahal tak gemuk pon"
4) "eh, biase je."

yang peliknye bila jumpe member-member kuliah..

"nonet, kenape makin slim ni?"
"nonet, makin keciklah ko sekarang.."
"nonet, jaga badan eyh bulan pose ni?"

yang geramnye, a fren of mine menggelarkan saya..

"oit cik ikan bilis"

tak dinafikan, saya memang bertubuh kecil kalo nak compare ngan member-member saya yang laen. da smallest one. muahaha rase kerdil bila berjalan bersama-sama diorang. public pon mesti anggap saya ni macam budak darjah 6. ohh tidakk. hakikatnya, saya dapat rasa perubahan pada diri saya sekarang. still confusing. ramai yang mengatakan saya TIDAK gemok. syukur alhamdulillah. tapi, yang saya teramat risau, berat tak balance dengan tinggi saya. T_T



No comments:

Post a Comment