Monday, August 9, 2010

tentang ayah

patot la. lately, hati tak tenang. asyik teringat kat family. rasa tak sabar menunggu jumaat malam. hati meronta-ronta untuk menjejaki bumi kelate tersayang. pagi tadi, berbual panjang dengan mak. pas tu mak bagitahu ayah kurang sihat. he was on leave. menurut mak, ayah was facing his trouble to inhale. hard to breath in. kadang-kadang tersekat nafas bila ayah nak bernafas. when i heard da news, i won't controlled my emotion anymore. ahh. air mata bagaikan air hujan mencurah-curah ke pipi ini. suara dah tersekat-sekat dah. terasa tak mampu nak teruskan perbualan dengan mak. tergerak hati nak balik jumpa ayah. nak tengok keadaan ayah. saya sangat-sangat sebak dan panik. suara mak juga berubah. tapi mak tenangkan saya. suruh saya istighfar banyak-banyak dan berdoa. saya cakap kat mak, saya nak balik sekarang jugak kalau boleh. tapi, permintaan saya dihalang oleh emak dengan lembutnya. mak cakap ayah ok je. tak ade masalah. cuma certain time dia rase tak boleh nak bernafas dengan elok. saya sangat risau sebab sebelom ni pon ayah dah alami keadaan macam ni sehinggakan dia dikerjakan ke ccu, husm kubang kerian selama seminggu. ya Allah, berikan kekuatan kepada hambamu ini, T_T

mood saya untuk tengok cerita epilog syurga cinta terhenti petang tadi. saya menangis dan terus menangis. sehingga saya buntu. dalam fikiran saya cuma memikirkan pasal ayah dan mahu sahaja hati ini pulang ke rumah. saya menelefon mak, kakak dan abang2. mak kata tak payah balik lagi buat masa sekarang. tunggu hari jumaat ni baru balik. sebab tiket flight sudah lama booking. ya Allah, sekali lagi saya diberi ujian yang seharusnya saya terima dengan penuh kesabaran. ingatlah, "Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang sabar".

semangat saya sudah hilang. lemah longlai. asyik memikirkan keadaan ayah. perut yang berkeroncong sejak dalam kuliah tadi tetibe rasa kenyang. aneh. tapi perut masih lagi kosong yang hanya sarat dengan angin. rushdy asked me to go out for a dinner sambil-sambil release emosi. he took bring me along with cik ckah, stella and mali to bangi. im very touched. -_- on da way to dinner, terasa lega sangat-sangat sebab dapat rasa angin apabila bukak tingkap kereta. mahu sahaja angin-angin tersebut bawak pergi bebanan dan masalah-masalah saya ni jauh-jauh. supaya saya selalu happy dan dapat belajar dengan tenang kat sini. terima kasih korang coz always be beside me in whatever matters.

p/s : ayah, tunggu saya balik hari jumaat ni. flight pukul 9.15p.m k. huhu can't wait 4 it.get well soon my hero!
p/s lagi : kawan-kawan, saya sangat memerlukan sokongan dari anda apabila saya tak ada kekuatan dalam diri. pliissssss!
lagi-lagi p/s : air mata asyik bergenang dan tak larat untuk menahan. akhirnya, ia gugur.. T_T

*saya sayang ayah, mak, abang-abang, kakak dan adik saya*
sayang mereka sangat-sangat.




No comments:

Post a Comment